Sunt ceea ce sunt si nimic mai mult..

Faceți căutări pe acest blog

joi, 18 noiembrie 2010

Eclere delicioase

Pentru ca mi-au iesit destul de bune eclerele (dupa gustul meu si al sotului), iar lumea le-a laudat aspectul, azi m-am gandit sa postez reteta de eclere.
Trebuie sa specific ca rețeta o am de la sora mea, Ansuca si la insistentele ei le-am gătit:P
Sa incep cu ingredientele..

Pentru Aluat:
-o cana apa
-2 linguri de ulei
-o lingura zahar
-o cana de faina
-4 oua
-un praf de sare
-mirodenii

Punem la fiert apa cu zaharul, sarea, uleiul si mirodeniile (lamiae sau portoocala rasa). Cand a fiert apa, se pune o cana de faina(aceeasi cana folosita la apa). Se adauga apoi pe rând ouale, unul cate unul, amestecând, bine dupa fiecare ou, pana se omogenizează. Apoi cu o lingura se pun in tava de cuptor. Se pun la cuptorul incalzit in prealabil si se lasa in jur de 30 min, la foc bun. ( eu le-am pus la 200) Cand sunt gata trebuie, sa fie bine crescute si uscate. Nu se unge tava cu nimic. (eu nu am uns tava si mi s-au lipit un pik, deci e bine pentru a nu se lipi, sa folositi hartie pentru copt sau foarte putin ulei)

Pentru Crema:

-1/2 l lapte

-175 gr zahar

-80 gr faina

-4 oua

-un praf de sare

-2 pachetele zahar vanilat (sau mai mult, in functie de cum va place :)), sau esenta

Laptele se pune la fiert cu zaharul vanilat, un praf de sare si mirodenii(coaja de lamaie rasa). Într-un vas, se bat ouale si zaharul bine cu mixerul. Adăugându-se faina, se amesteca cu o lingura de lemn, fara sa se mai folosească mixerul. Se pun apoi laptele fiert si se omogenizeaza, dupa care se pune la foc mediu amestecând mereu. Cand se fac cocoloase, se ia de pe foc si se amesteca iar cu mixerul. (e bine sa fie ținut vasul cat se amesteca, in chiuveta cu apa rece)

Pe deasupra se pune ciocolata de menaj sau de care aveti,care se desface cu un pic de lapte si putin unt.
Si frisca, daca vreti:P

PS: daca va ramane crema, merge foarte bine cu biscuiti, sau chiar goala ;)
Pofta buna!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu